سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند آن است که اندازه خود را بشناسد و در نادانی آدمی همین بس که اندازه خود را نشناسد [امام علی علیه السلام]
 

 

 

خبر کده

توسل به امام زمان و حادثه نادر در عالم پزشکی
کودک قمی که سال گذشته در 25 هفتگی به دنیا آمد و به طرز معجزه آسایی زنده ماند، هم اکنون در 17 ماهگی بدون هیچ گونه مشکل جسمی و ظاهری در کنار خانواده اش به زندگی ادامه می دهد.

به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از آینده روشن، این نوزاد 17 ماهه که ریحانه سادات صرفه جو نام دارد، پس از اینکه در سال گذشته به شکل عجیبی به دنیا آمد و یکی از نوادر عالم پزشکی را رقم زد، هم اکنون در شهر قم و در صحت و سلامت در کنار خانواده به زندگی ادامه می دهد.

سید همایون صرفه جو، در این رابطه گفت: 16 اردیبهشت سال 86 در حالیکه همسرم در وضعیت بارداری قرار داشت، با افزایش فشار خون همسرم مشکلات عدیده ای برا ی ایشان به وجود آمد . از طرفی بیم خفگی نوزاد و حتی مرگ مادر نیز وی را تهدید می کرد.

وی ادامه داد: در حالیکه زایمان طبیعی در 38 هفتگی به وقوع می پیوندد زایمان این کودک در 25 هفتگی انجام شد. در آن زمان به دلیل نادر بودن این پدیده پزشکان به ما می گفتند که فقط باید به زنده ماندن مادر فکر کنید و به زنده ماندن این نوزاد یا به عبارت بهتر، جنین نباید امیدوار بود.

صرفه جو تصریح کرد: این نوزاد با تلاش کادر پزشکی درساعت 4 و 30 دقیقه ششم خرداد ماه به دنیا آمد. پس از تولد این نوزاد شکل عجیبی داشت و حدود 750گرم وزن داشت. درآن زمان به ما گفتند به دلیل اینکه این نوزاد ، زنده به دنیا آمده است و این هم از استثنائات است به طورحتم تا ساعتی دیگر این نوزاد از دنیا خواهد رفت. به دلیل وزن پایین و شکل نگرفتن برخی جوارح داخلی نوزاد پزشکان هیج امیدی به زنده ماندن او نداشتند. اما وقتی که یکی از پرستاران وظیفه شناس نوزاد را در دستگاه قرار داد، این نوزاد در میان شگفتی پزشکان تا یک هفته بدون مشکل خاصی به زندگی ادامه داد.

وی گفت: این مساله تا 20 روز ادامه داشت و هرروز حال و روز این نوزاد بهبود می یافت. از آن روز به بعد نوزاد به منزل آورده شد و ما هم سعی کردیم که به بهترین شکل از این نوزاد مراقبت کنیم. خوشبختانه با مراقبتهای به عمل آمده و لطف خداوند ، ریحانه سادات هم اکنون در 17 ماهگی در بهترین شرایط جسمانی و ذهنی قرار دارد.

پدر ریحانه سادات با ذکراین مطلب که به وقوع پیوستن چنین اتفاقی یک استثنا در عالم پزشکی به حساب می آید، تصریح کرد: به طور طبیعی 99 درصد از نوزادانی که قبل از شش ماهه به دنیا می آیند، پیش از تولد می میرند. آن یک درصدی هم که به شکلی بسیار پیچیده و مشکل به دنیا می آیند در آینده با مشکلات جسمی مواجه خواهند شد. حداقلش این است که حتما از ناحیه چشم با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند بود. اما آنچه که تیم های پزشکی و تحقیقاتی را به تعجب واداشته بود این بود که این نوزاد هم آسان به دنیا آمد و هم اینکه هیچ گونه مشکل جسمی در این ارتباط نداشت. الان هم در 17 ماهگی 9 کیلو و 400 گرم وزن دارد که در حد طبیعی است.

صرفه جو در ادامه خاطر نشان کرد: وقوع این واقعه نادر پزشکی بدون شک از الطاف الهی بود. در مدت زمان حساس وضع حمل آنچه به ما آرامش می داد و به آینده امیدوار می کرد، توسل به ائمه اطهار بود. توسل به امام زمان مهمترین دلگرمی وپشتوانه ما دراین مدت بود. توسل به امام زمان و ائمه معصومین می تواند حوادث نادرتر دیگری را در عرصه های مختلف رقم بزند

شیعه نیوز





  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/8/24 ::: ساعت 1:22 عصر :::   توسط خبر کده 
    نظرات شما: نظر