سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
 

 

 

خبر کده

ساخت یکساله حرمین عسگرین در صورت امنیت
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق مستقر در استان فارس گفت: اگر امنیت در عراق برقرار شود ظرف مدت یک سال حرم عسکریین را خواهیم ساخت.
به گزارش "شیعه نیوز" به نقل از موعود، حسن نامدار، در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این توفیق شامل حال استان فارس شده که در خصوص بازسازی حرم عسکریین (ع) قدم بردارد و هنرمندان شیرازی در این جهت اقدام کردند وتوانستند یکی از صندوق های قبورعسکریین مربوط به مادر امام زمان (عج) را بسازند و بقیه صندوق ها نیز در حال اقدام است.

وی اظهار داشت: فارس برای مشارکت مردم در بازسازی حرم عسکریین به چهار بخش شیراز، نورآباد، کازرون و سپیدان تقسیم شده است.

وی ادامه داد: هنرمندان شیرازی بیش از یکسال است که در جهت ساخت صندوق های حرم عسکریین (ع) در حال فعالیت می باشند که در این صندوق ها استخوان شتر،عاج فیل و به صورت طبیعی در حال ساخته شدن است.

نامدار اضافه کرد: با توجه به عمق تخریب حرم امام هادی (ع) و حرم امام حسن عسکری (ع) بر اساس بررسی های انجام شده قابل مرمت نیستند وجمهوری اسلامی ایران درنظردارد که این حرم ها را کامل بازسازی کند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: بیش از 100میلیارد تومان برای بازسازی و مرمت حرم عسکریین(ع ) در سامرا در نظر گرفته شده است.

نامدار افزود: ضریح مطهر امامین عسکریین که در استان فارس طراحی شده اولین ضریح است که با استیل می باشد و در این ضریح سه هزار و 500کیلو استیل و سه هزار و 500کیلو نقره و سه هزار و 500کیلو مس و 40 کیلو طلا استفاده شده و کارهای اولیه آن انجام شده و امسال هم روز سوم شعبان با پیام حضرت آیت مکارم شیرازی در شهرستان فسا مرحله دوم کارآن که قلم کاری است شروع شد.

وی گفت : هرینه ساخت صندوق های قبور مطهر عسکریین (ع) در سامرا حدود یک میلیارد تومان است و این صندوق که الان ساخته شده 250 میلیون تومان هرینه داشته است.

نامدار اظهار داشت: هزینه لوسترهای حرم عسکریین را بانک صادرات ،تامین گنبد و گلدسته را شهرستان های شمال استان فارس بر عهده گرفته اند و قرار است درهای طلا هم در شهرستان لارستان ساخته شود و تامین سنگ مرمر آن هم یک بانی شیرازی بر عهده گرفته است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس بیان کرد: قراراست توسط حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی حوزه علمیه در سامرا ساخته شود و ناشران فارس نیز تامین کتاب های کتابخانه آنجا را بر عهده گرفته اند.

نامدار گفت: بیل میکانیکی،لودر، کمپرسی، تانکر ،جرثقیل ،بالابر،انواع آهن آلات، انواع سیمان ، انواع شیرآلات ،انواع ابزارآلات معماری ومخازن نگهداری آب،سیستم های صوتی و دوربین های مدار بسته از جمله نیازهای ستاد عتبات عالیات برای بازسازی حرم عسکریین (ع) است.

وی بیان کرد: بانوان استان فارس هم بافت فرش های حرم عسکریین (ع) را بر عهده گرفته اند تا بتوانند در بازسازی حرم عسکریین (ع) دخیل باشند و همچنین فارسی های مقیم خارج از کشور و فارسی های مقیم استان قم و تهران نیز در حال کمک به بازسازی حرم امامین عسکریین هستند.

نامدار اظهار داشت: نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نامه ای را در خصوص کمک به بازسازی حرم عسکریین به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی دادند که 173نماینده بخشی از حقوق خود را برای بازسازی حرم عسکریین اختصاص دادند.

وی ادامه داد: 500سال قبل هم استاد جمعه در سامرا صندوق قبور امامین عسکریین را ساخت که شیرازی بود و این نشان دهنده این است که شیرازی ها همیشه در جهت بازسازی حرم اهل بیت پیش قدم بوده اند.

حرم عسکریین در سامرا شامل حضرت حرم حضرت حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) ،حرم حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان (عج) ،حرم امام هادی(ع) و حرم امام حسن عسکری (ع) است.




  • کلمات کلیدی :

  • ::: جمعه 87/8/24 ::: ساعت 1:21 عصر :::   توسط خبر کده 
    نظرات شما: نظر